Photoshop

Hejhej, Idag har jag varit så sjuuukt trött hela dagen. Jag vaknade vid tio ungefär och var inne på datorn i ungefär tjugo minuter, sedan somnade jag om och vaknar vid ett! Fattar ni klockan ETT, galeet! Dock är det vanligt att "ungdomar" sover länge om dagarna men jag har aldrig vaknat senare än halv tolv tror jag. Blir bara segare av att vakna så sent och jag vill inte missa hela dagen p.g.a att jag sovit bort halva tiden, + att nu när det blir mörkt vid tre- halv fyra så vill man kunna gå ut medans det är ljust ute. Eller.. bara jag i stora vida världen som känner så?..
 
I alla fall så har jag inte gjort någonting under hela dagen, det fick helt enkelt bli en "inte göra något dag".. Haha, kollade på Spy kids 4. Oh herregud säger jag bara. Den filmen misslyckades dem med totalt, de tre första är såååå mycket bättre! Såg ju dock dem när jag var lite mindre men ändå så var den här inte bra, de små kanske tycker det men om jag var förälder och var tvungen att kolla tror jag att jag skulle somna.. Så den ska jag aldrig mer i hela mitt liv se.
 
Men till någonting helt annat! Eftersom jag bara kollat på tv hela dan på ett ungefär så har jag inte gjort något intressant heller så jag bestämde mig för att "leka" i photoshop (som alla photoshopare brukar säga). Själv är jag ingen mästare i photoshop men jag kan typ grunderna som är bra att kunna för att förbättra bilder. Men jag tog i alla fall någon random bild från arkivet och fixade hy, färg på läppar, ögon och kontrast.. och ja den ska se lite överdriven ut om ni undrar ;)
 
På "före bilden" har jag nästan inge smink alls och den var meningen att visa upp öghänget jag köpte på bikbok och jag ser ju inte så jätte glad eller fräsch ut så jag tänkte att jag kunde göra om den!
 
"Efter bilden" blev jätte överdriven, skulle inte precis redigera mina bilder så där för att sedan läggas upp på bloggen. ohnej. Tyckte bara att det var lite kul att göra. Jag tycker dock om ögonfärgen och skulle inte tacka nej till klarblåa ögon! Färgen på läpparna blev höstiga och det passade till rougen. Fyllde i ögonbrynen så de blev lite mer skarpa och gjorde huden "felfri". Tog bort mina mini rynkor under ögat och rynkan man får när man ler under näsan eftersom man ser yngre och fräschare ut.
Sedan efter det så ändrade jag på kontrasten över hela bilden och la dit lite "lyster" och ändrade på färgmättnaden vilket gjorde att det blev mer färg och "liv" i bilden! Sedan var jag klar!
 
Det blev ett väldigt långt inlägg men jag hoppas det att det var lite roligt att läsa, om jag ska göra fler inlägg om photoshop typ tips om grundläggande saker så är det bara att lämna en kommentar och skriva vad ni tycker! Jag ska även försöka gå ut och fota någon dag i veckan om det är bra ljus och om jag kommit hem från skolan innan det blivit mörkt, nu hade jag tänkt att göra mig iordning för att sova så jag säger godnatt!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide